|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آغاز به کار شانزدهمین گردهمایی سراسری مشاوران امور بانوان و خانواده شرکتهای صنعت آب و برق کشور در ارومیه

شانزدهمین گردهمایی سراسری مشاوران امور بانوان و خانواده شرکت های تابعه و وابسته وزارت نیرو به میزبانی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در ارومیه آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در اولین روز از برپایی این گردهمایی  مهندس کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی طی سخنانی ضمن خیرمقدم به مشاورین امور زنان و خانواده شرکتهای صنعت آب و برق افزود موجب افتخار شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی است که میزبان بانوان فرهیخته صنعت آب و برق کشور باشد.

وی همچنین با تبریک روز دختر و دهه کرامت سخنانی را در خصوص مقام و منزلت زنان در اسلام و ایران عنوان و بر نقش زنان در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی تاکید نمود و اظهار امیدواری کرد برگزاری این گردهمایی نتایج خوب و قابل بهره برداری را در بر داشته باشد.

سرکار خانم قیومی مشاور زنان و خانواده وزیر نیرو نیر در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مهندس دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی و عوامل این مراسم، برگزاری اینگونه گردهمایی ها را فرصتی مناسب در جهت ارائه ایده های نو و رسیدن به نتایج مطلوب دانست و افزود: جامعه اسلامی دارای قابلیت پروش بانوان و حضور آنان در بخشهای مختلف سیاسی و اجتماعی  به عنوان الگویی مناسب  برای جوامع غربی است و در این راستا آموزش و بالا بردن بینش سیاسی بانوان به این امر کمک شایانی میکند.

مشاور زنان و خانواده وزیر نیرو ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر به نقش زنان در عرصه های مختلف تاریخ کشور ایران اشاره نمود و افزود اسناد تاریخی نشان دهنده آن است که بانوان ایران در دوره های مختلف تاریخی و سیاسی حضوری فعال و پررنگ داشته و در به ثمر رسیدن وقایع مهم تاریخی نقش عمده ای را ایفا کرده اند.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بانوان صنعت آب و برق کشور در خصوص میزان رشد فعالیت آنها در سطوح مختلف اجتماعی، مدیریتی، بین المللی و تبیین برخی مصوبات و موافتنامه ها اظهار امیدواری نمود مدیران عامل شرکتها به طور جدی به این موضوعات بپردازند.

در ادامه حجت الاسلام یزدانپرست مشاور فرهنگی و دینی وزیر نیرو ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر و همچنین دهه کرامت، نکاتی را درخصوص زندگی آن حضرت به عنوان الگوی بانوان و دختران مسلمان عنوان نمود و افزود زن ریحانه جامعه بشریت است نه قهرمان و جایگاه واقعی آنان در جامعه تبیین و اگاه سازی شود.

وی افزود: تفاوتهای موجود در ساختار جسمانی و روحی زن در اسلام مبنای تقسیم وظایف آنهاست و بر این اساس تبعیضی بین آنها واقع نشده چرا که وجود زن سراسر عاطفه است و میتواند در هر شرایطی فرزندان خوبی را تربیت نماید و این درحالیست که مردان این خصیصه را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین یزدانپرست در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی اگر جبهه های ما تقویت شد به برکت وجود مادرانی بود که فرزندان خود را برای دفاع از اسلام راهی میدان جنگ نمود و این چیزی کمتر از جهاد نیست.

مشاور فرهنگی و دینی وزیر نیرو ضمن تاکید بر نقش بانوان در تحکیم بنیاد خانواده گفت: بالا رفتن آمارهای طلاق و مشکلات موجود در خانواده های امروزی از مباحث مهم جامعه ما را تشکیل داده و حل این معضل اجتماعی در گرو نگاه وسیعتر و همکاری های جدیتر بانوان در فعالیتهای فرهنگی میباشد.

در ادامه نشست مشاورین امور بانوان و خانواده استانداری های اصفهان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، مازندران و آذربایجان غربی ضمن برگزاری میز گردی ضمن بیان فعالیتهای شاخص خود در حوزه بانوان و نیز بخش آب و برق استانهای خود، به بیان چالشها، ایده ها و نظرات خود در خصوص ارتقاء جایگاه زنان در جامعه پرداختند.

در پایان اولین روز این گردهمایی کارگاه آشنایی با مهارتهای علمی و عملی حضور زنان در مجامع بین المللی توسط دکتر دهشیری برگزار و کارگروههای آموزشی جهت ارتقا سطح آگاهی بانوان در حوزه های مختلف برگزار شد.

در حاشیه این گردهمایی حاضرین از از سد شهرچای ارومیه بازدید نمودند.

این گزارش می افزاید: شانزدهمین گردهمایی مشاوران امور بانوان و خانواده شرکتهای وزارت نیرو طی روزهای 13 و 14 مردادماه  به مدت دو روز در ارومیه برگزار میشود .

 

 

کد خبر: 729
  تاریخ خبر : 1395/05/13
 دبیر خبر
 1677
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 22
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 270
  • بازدید دیروز : 6,185
  • کل بازدید : 7,078,839
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/13 10:09:02
  • شناسه IP شما : 18.223.106.232

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044