|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سی و یکمین گردهمایی مدیران ارشد آب کشور به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در دومین روز از برگزاری این گردهمایی مهندس ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو نیز در آن حضور یافت و در ابتدای برنامه ها طی بیاناتی با اشاره به اهداف و اولویت های کلان وزارت نیرو در بخش آب گفت: برگزاری مسابقه سدسازی در گذشته عامل مهم وجود پروژه های نیمه کاره بسیار زیاد در بخش آب کشور است.

وی افزود: در سال های گذشته با استانی شدن شرکت های آب منطقه ای، مسابقه سد سازی و اجرای طرح های با اولویت و بدون اولویت در بین استان های مختلف راه افتاد و به همین دلیل در حال حاضر طرح هایی داریم که با 15 یا 20 درصد پیشرفت باقی مانده اند و وجود این پروژه ها دوراهی برای مدیران عرصه آب کشور ایجاد کرده چراکه حذف پروژه و یا ادامه فعالیت برای اجرای آن هر کدام تبعات مربوط به خود را دارد.

وی اظهار کرد: در گذشته با نظر مسئولان محلی و استانی برخی پروژه ها در حوزه آب آغاز شده ولی بهره وری آن دیده نشده است که این امر مشکل ساز بوده و تاکنون مشکلات این پروژه ها ادامه دارد که برای بهبود این وضعیت باید مدیران حوزه آب کشور، مدیر منابع آب باشند و بهره وری اجرای پروژه ها را در راستای این امر مورد توجه قرار دهند.

مهندس محمودی بر لزوم اجرای مدیریت حوضه ای آب در کشور تاکید کرد و گفت: این امر نیز می تواند در تحلیل وضعیت آبی هر منطقه تاثیرگذاشته و زمینه را برای برنامه ریزی بهتر فراهم کند.

وی افزود: طرح جامع آب یکی از طرح های تاثیرگذار در این بخش در کشور به شمار می رود که باید با سرعت بیشتری در راستای اجرایی شدن این طرح گام برداریم.

وی لزوم اجرای طرح تحویل حجمی آب از برنامه سوم توسعه کشور را یادآوری کرد و ادامه داد: با این وجود، این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز به اجرا درنیامده که باید برای این امر چاره اندیشی کرد.

قائم مقام وزیر نیرو از رشد 50 درصدی اعتبارات حوزه تعادل بخشی آب در بودجه سال آینده کشور نسبت به بودجه امسال خبر داد و اضافه کرد: البته باید مدیران عامل آب منطقه ای به دنبال دیگر روش های تامین منابع مالی برای اجرای پروژه ها در استان ها بوده و تنها چشم به راه اعتبارات دولتی نباشند.

در ادامه مهندس حاج رسولیها مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن جمع بندی موارد مطرح شده در این گردهمایی دوروزه، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مبحث تحقیقات و توسعه و فن آوری ، این موضوع را دستاوردی دانست که میتواند کشور را از بسیاری از تنگناها نجات دهد و بر اولویت قرار دادن بحث تحقیقات در برنامه های آتی مدیران تاکید نمود.

توجه به مقوله حفاظت و بهره برداری و بحث آموزش برای مدیران ازجمله مباحث مورد تاکید مهندس حاج رسولیها در این گردهمایی بود.

در این نشست همچنین مهندس کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارشی در خصوص عملکرد احیا و تعادل بخشی استان گفت مسائل و مشکلات آب استان آذربایجان غربی به دلیل عوامل متعددی از جمله جنگ تحمیلی و تحریمها که موجب پایین آمدن وضعیت معیشتی و روی آوردن به بخش کشاورزی گردید پدید آمد و تغییر اقلیم و کاهش بارشها و به تبع آن کاهش روان آبها نیز به این وضعیت کمک نمود.

وی افزود سیاست انسداد چاه های کشاورزی برای مردمی که معیشت آنها از این راه تامین می شود سیاست خوبی نیست و باید نگرش کلی عوض شود چراکه انسداد چاهها در سالهای اخیر نتیجه بخش و موفق نبوده و در این خصوص باید راهکارهای منطقی و مناسبی به کار گرفته شود.

مهندس مجید سیاری معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه این گردهمایی گزارشی از عملکرد این هیأت ارائه و ضمن تاکید بر مباحثی که در سالهای اخیر مطرح شده، فراوانی آرای صادره از سوی هیئت را بررسی و پاسخهای مناسب را به پرسشهای مطروحه توسط حضار ارائه داد.

ارائه گزارش توسط مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای استان های مختلف کشور در خصوص فعالیت های خود در بخش احیا و تعادل بخشی از دیگر برنامه های اجرا شده در این گردهمایی بود.

در پایان سی و یکمین گردهمایی مدیران ارشد آب کشور مهندس حاج رسولیها با اهدائ لوح تقدیر از زحمات مهندس کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی به جهت برگزاری موفق و شایسته این گردهمایی تقدیر و تشکر نمود و افزود لازم است که هر چند وقت این گردهمایی در یکی از استانها برگزار شده و مدیران تجربیات خود را انتقال دهند که در این راستا هماهنگی خوبی داشتند.

کد خبر: 535
  تاریخ خبر : 1394/07/27
 دبیر خبر
 1126
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 26
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 954
  • بازدید دیروز : 4,176
  • کل بازدید : 7,068,091
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/13 10:09:02
  • شناسه IP شما : 3.147.65.65

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044