|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دومین گردهمایی دانش توسعه در شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی برگزار شد

دومین گردهمایی دانش و توسعه با حضور معاون طرح و توسعه شرکت میدیریت منابع آب ایران و معاونین طرح و توسعه سراسر کشور به میزبانی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی و به مدت دو روز در ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی مهندس کیومرث دانشجو مدیرعامل این شرکت در این گردهمایی گفت: توسعه منابع آبی باید با نگاه ویژه به مدیریت یکپارچه آب همراه باشد و در این صورت می توان به آینده این بخش امیدوار بود.

وی افزود: در گذشته نگاه نامناسبی به موضوع توسعه آب بدون در نظر گرفتن مدیریت یکپارچه منابع آبی و ملزومات بهره برداری از آن صورت گرفته که تبعات آن، افزایش مشکلات این بخش بوده است.

مهندس دانشجو با تاکید بر اینکه روش های گذشته در حوزه تامین منابع آبی در کشور و آذربایجان غربی قابل اجرا در وضعیت فعلی نیستند و باید نگاهمان به نحوه اجرای این طرح ها عوض شود افزود: باید در اجرای هر طرحی توجیه اقتصادی واقعی آن را مد نظر داشته باشیم و با نگاه همه سویه به اجرای طرح های توسعه ای، مشکلات احتمالی آن را نیز شناسایی کرده و حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عدم توجه به منابع آب در گذشته، مشکلات بسیاری گریبانگیر این بخش در استان است و هم اکنون منابع آبی محدود در مقابل مصارف آبی زیاد را در پیش رو داریم.

دانشجو گفت: آذربایجان غربی تحت تاثیر شرایط اقلیمی و مصرف بی رویه آب در سال های گذشته امروز با مشکل آب مواجه است که در این میان تخلف های انجام شده از جمله حفر 36 هزار حلقه چاه غیرمجاز بر این مشکلات می افزاید.

وی افزود: امروز اگر به دنبال توسعه هستیم باید نگرش بهره برداری را فراموش نکنیم در غیر اینصورت توسعه به جای ایجاد منافع معضلات بیشتری ایجاد خواهد کرد .

مهندس کیومرث دانشجو از معاونین طرح و توسعه کشور خواست مدافع فعالیتهای خود بوده و در مقابل کارهایی که انجام میدهند و عملکرد معاونت خود دفاع کنند و حرکتی هدفمند و رو به جلو داشته باشند.

در ادامه علی اکبر شفیعی معاون طرح و توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به لزوم توجه به وظایف این شرکت در راستای تامین منابع آبی از سوی مدیران استانهای مختلف افزود: در گذشته برخی اشتباهها وجود داشته که باید جبران شوند ولی باید از نقاط قوت اجرای برنامه های تامین منابع آبی در سال های گذشته نیز دفاع کنیم.

وی ضمن ارائه مطالبی در خصوص پیگیری بندهای مختلف بیانیه گردهمایی اول  به بررسی اهداف این گردهمایی پرداخت و گفت: ایجاد وحدت رویه در مجموعه معاونتهای طرح و توسعه بخش آب کشور ، هم اندیشی در موضوعات مختلف و هم افزایی دانش و تجارب همکاران و ایجاد فضای توسعه دانش محور در بین همکاران با استفاده از تجربیات حاصله از عملکرد گذشته و مستند سازی و انتقال تجربیات از مهمترین رسالتهای این گردهمایی است که در این راستا نیز اقدامات مهمی از جمله راه اندازی سامانه ای جهت دریافت مطالعات انجام شده در هر معاونت صورت گرفته است.

مهندس شفیعی با اشاره به محدودیت اعتبارات در بخش های مختلف در کشور اضافه کرد: ما وظیفه داریم با استفاده از این اعتبارات محدود، پروژه های اجرایی را به پیش ببریم و مدیریت کنیم.

دکتر محمد اشرفی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در ادامه گردهمایی دانش توسعه ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای گسترده این معاونت به ارائه تجربه موفق این شرکت در خصوص عملکرد فیوزگیت های سد ساروق پرداخت و به سوالات حضار در خصوص مطالب ارائه شده پاسخ داد.

این گزارش می افزاید در این گردهمایی که به مدت دو روز برگزار شد دکترعرب خبره آب کشور سخنرانی کلیدی در زمینه کاهش هزینه ها در طرحهای آبی ( تجارب ملی و بین المللی)  و مهندس سلامت کارشناس ارشد شرکت مدیریت منابع آب ایران مقاله ای در خصوص تغییرات اقلیم یا نوسانات اقلیم و اثرات آن بر منابع آب ونیز دکتر زینالزاده رئیس پژوهشکده دریاچه ارومیه مقاله ای در خصوص بحران آب دریاچه ارومیه ارائه داند و همچنین معاونین طرح و توسعه استانهای کردستان، کرج، زنجان، کهکیلویه و بویراحمد و کرمانشاه به ارائه تجارب موفق خود پرداختند.

پرسش و پاسخ معاونین طرح و توسعه کشور و بازدید از دریاچه ارومیه وطرحهای آبی این شرکت از جمله سد شهرچای و تصفیه خانه آب ارومیه از جمله برنامه هایی بود که در حاشیه این گردهمایی انجام شد.

کد خبر: 517
  تاریخ خبر : 1394/06/28
 دبیر خبر
 1115
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 35
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 1,211
  • بازدید دیروز : 4,405
  • کل بازدید : 7,064,172
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/11 10:44:38
  • شناسه IP شما : 3.17.203.68

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044