|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

استاندار آذربايجان غربي در جلسه هم انديشي با مديران آب منطقه اي استان

استاندار آذربايجان غربي در جلسه هم انديشي با مديران آب منطقه اي استان

با مديريت استراتژيك و برنامه ريزي دقيق مي توان از ظرفيت منابع آبي در مسير توسعه و بالندگي استان بهره جست/ وزير نيرو براي بررسي آخرين وضعيت منابع آب استان به آذربايجان غربي سفر خواهد كرد

 

IMG 1559

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربايجان غربي، مقام عالي استان در نشست با مديران آب منطقه اي استان، مسائل و مشكلات موجود در بخش آب استان و چالش ها، فرصت ها و چشم انداز اين حوزه را بررسي نمود.

وحيد جلال زاده در اين نشست كه در سالن جلسات شركت آب منطقه اي استان آذربايجان غربي برگزار شد با اشاره به اينكه بحث آب صرفا منحصر به آب شرب نيست، افزود: در حال حاضر مي توان از آب بعنوان محور توسعه در استان نام برد بطوريكه بيشتر اعتبارات ملي و استاني در استان آذربايجان غربي در اين حوزه هزينه مي‌شود.

وي در ادامه با تاكيد بر لزوم استفاده بهينه از منابع آبي استان گفت: استان آذربايجان غربي اگر چه منابع آبي خوبي دارد و جزو استان هاي پرآب كشور محسوب مي‌شود اما از سويي ديگر مصارف آب در اين استان نيز زياد است لذا نبايد با مصرف بي رويه موجب كاهش و هدررفت منابع آبي شد.

استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنان خود وجود نيروي انساني متخصص را از جمله ضروريات مديريت بهينه منابع آبي استان عنوان نمود و افزود: نيروي انساني و ظرفيت علمي شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي بايد از حد نصاب قابل قبول و ممتازي برخوردار باشد كه خوشبختانه با ورود مديران و كارشناسان متخصص اين هدف تا حد زيادي محقق شده است.

جلال زاده اضافه كرد: بايد ظرفيت و توان فني و علمي در مديريت منابع آّب را با جذب و بكارگيري افراد نخبه در مجموعه مديريت آب استان ارتقاء بخشيد چرا كه آب منطقه اي استان داراي اهميت فراوان و در واقع محوريت توسعه استان به شمار مي‌آيد.

مقام عالي استان همچنين به قطع وابستگي در صنعت آب اشاره نمود و گفت: اتكاء بر دانش بومي، اعتماد به نفس و خود باوري در تمام خوشه هاي صنعتي از جمله صنعت آب، جزو افتخارات و دستاوردهاي نظام مقدس اسلامي است.

جلال زاده در ادامه تاكيد نمود: شركت آب منطقه اي استان بايد از طريق اطلاع رساني و ساخت برنامه هاي مختلف، پيشرفت هاي انجام گرفته در صنعت آب استان را به اطلاع عموم برساند تا مردم نيز بعنوان ولي نعمتان انقلاب، در جريان اين پيشرفت ها قرار گيرند.

وي خطاب به مديران و معاونين آب منطقه اي استان گفت: بايد اهتمام استاني در پيشرفت و توسعه صنعت آب را حفظ و ارتقا بخشيم و در جهت رشد و بالندگي اين حوزه تمام تلاش خود را گيريم.

استاندار آذربايجان غربي با اشاره به آخرين اقدامات صورت گرفته در جهت احياي درياچه اروميه نيز گفت: طرح انتقال مازاد آب رودخانه زاب به درياچه اروميه در حال حاضر از 70 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است و مي توان با برنامه ريزي و مديريت اعتبارات اين طرح را در اسرع وقت به اتمام رساند.

جلال زاده با بيان اينكه با مديريت استراتژيك و برنامه ريزي دقيق مي توان از ظرفيت منابع آبي استان در مسير توسعه و بالندگي بهره جست، افزود: مديران و مسئولان استاني با هم انديشي، اراده، همت و تخصص مي توانند كارهاي بزرگ انجام دهند و در توسعه استان نقش موثري را ايفا نمايند.

وي ادامه داد: مشكلات موجود بر سر راه توسعه استان، مشكلات اعتباري نيست بلكه تحقق اين امر، در درجه اول نيازمند مطالعه صحيح،برنامه ريزي دقيق و اراده و تعهد است.

استاندار آذربايجان غربي در ادامه سخنان خود، ساماندهي چاههاي غيرمجاز در استان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: چاههاي غيرمجاز يك تهديد بزرگ براي منابع آبي به شمار مي آيد لذا براي ساماندهي چاههاي غيرمجاز استان، جلسه ويژه اي با مسئولان مربوطه تشكيل و راهكار لازم در اين جلسه اتخاذ خواهد شد.

جلال زاده همچنين بر لزوم ارتباط صنعت آب استان و دانشگاهيان تاكيد نمود و افزود: از شركت آب منطقه اي استان انتظار مي رود كه با برقراري ارتباط و برگزاري جلسات مستمر هم انديشي با دانشگاهيان و صاحب نظران حوزه آب از راهكارهاي علمي موجود در اين بخش استفاده نمايند.

وي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به لزوم تدوين نقشه آمايش آب و خاك استان نيز گفت: با تدوين اين سند، مي توان براي تحقق توسعه استان، برنامه ريزي هاي لازم را انجام داد و تصميمات بهتري را در اين زمينه اتخاذ نمود.

IMG 1600

مقام عالي استان در ادامه اين جلسه در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزي خبر صدا و سيماي استان از سفر وزير محترم نيرو به استان آذربايجان غربي خبر داد و گفت: وزير محترم نيرو در سفر به استان آذربايجان غربي موضوعاتي مثل درياچه اروميه، مسائل و مشكلات مروبط به حوزه منابع آب، پروژه هاي عمراني، سدها و شبكه هاي آبي و تصفيه خانه هاي استان را مورد بررسي قرار خواهد داد.

جلال زاده ادامه داد: اين جلسه نيز در آستانه سفر وزير محترم نيرو به استان برگزار شد تا شماي كلي از وضعيت منابع آب و مسائل و مشكلات موجود در اين حوزه و همچنين آخرين وضعيت درياچه اروميه بحث و بررسي شود.

وي همچنين گفت: ما امروز با كاهش منابع آبي مواجهيم لذا مردم استان بايد در كنار تلاش هاي شركت آب منطقه اي دست به دست هم دهند تا منابع آب را بخصوص در اراضي كشاورزي به طرز صحيح مديريت نمايند.

گفتني است در اين جلسه مدیر عامل، معاونين و مدیران آب منطقه اي استان به ارائه گزارش در خصوص چالش ها و فرصت هاي موجود در حوزه آب استان پرداختند.

لازم به ذكر است معاون عمراني استاندار، معاون برنامه ريزي استاندار، مديركل دفتر برنامه ريزي استانداري و مديركل دفتر فني استانداري نيز در اين جلسه حضور داشتند.

کد خبر: 26
  تاریخ خبر : 1392/06/21
  آخرین به‌روزرسانی : 1392/06/21
 2330
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 19
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 1,473
  • بازدید دیروز : 4,813
  • کل بازدید : 6,925,960
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/07 13:37:27
  • شناسه IP شما : 3.91.43.22

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044