|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

طرح کرم آباد بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در جریان بازدید مدیرکل بازرسی استان اذربایجان غربی به شهرستان پلدشت ضمن بازدید از مراحل اجرایی سد کرم آباد در این شهرستان، این طرح را بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان غربی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در این برنامه بازدید روند عملیات اجرایی سد کرم آباد، ایستگاههای پمپاژ، پست فشار قوی برق، خط انتقال آبرسانی، و واحدهای عمرانی این طرح بزرگ ملی بازدید و مشکلات اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی طی جلسه ای که در محل سد کرم آباد برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از سیمای طرحهای بخش آب استان و سرمایه گذاری های به عمل آمده در حوزه مهار آب های مرزی گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری و دوراندیشی ایشان نسبت به منابع آب کشور و اهمیت ویژه مهار رودخانه های مرزی، امکان تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرحها از محل صندوق توسعه ملی در 13 استان کشور فراهم شد و اجرای این پروژه ها در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو قرار گرفت.

وی استان آذربایجان غربی را یکی از استان های پیشرو در استفاده از منابع اعتباری صندوق توسعه ملی برشمرد و افزود اجرای طرحهای حوزه ارس در شمال استان، سد و شبکه سیلوه در جنوب و طرح غازان و سد انحرافی بویلاپوش و شبکه های تحت پوشش سد آغ چای در مرکز استان از جمله طرحهای مهم این شرکت در حوزه مهار رودخانه های مرزی می باشند که با سرعت خوبی در حال اجرا می باشند.

مهندس دانشجو در ادامه طرح کرم آباد را یکی از بزرگترین طرحهای اقتصاد مقاومتی کشور در شمال استان برشمرد و افزود: این طرح با 9 واحد عمرانی، ایستگاههای سه گانه پمپاژ آب، ایستگاههای پنجگانه داخل مزارع، و خط انتقال 22 کیلومتری رودخانه ارس تا مخزن سد با ظرفیت 49/5 متر مکعب در ثانیه و سد کرم آباد با بیش از 94 درصد پیشرفت اجرایی در مراحل پایانی کار قرار دارد و شبکه کرم آباد نیز بالغ بر 19250 هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: این حجم از تاسیسات آبی و ایستگاههای پمپاژ و پستهای برق و شبکه های وسیع در مدت زمان کوتاه سه ساله و با تلاش های شبانه روزی عوامل اجرایی در حال انجام میباشد و عملیات اجرایی آن تا پایان سالجاری به اتمام میرسد

مهندس دانشجو اهداف مهم این طرحها را استفاده از حق آبه قانونی جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی و ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی در منطقه برشمرد و افزود: با پایان این طرحها و استفاده بهینه از منابع آب، تحولات عظیم اقتصادی و اجتماعی، توسعه پایدار در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال وسیع برای مردم این مناطق را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در پایان ضمن اشاره به محدودیتها و چالشهای موجود در اجرای طرح خواستار مساعدت و همراهی مقامات مسئول از جمله مدیرکل بازرسی استان برای رفع این مشکلات وبهره برداری به موقع از این پروژه بزرگ ملی شد.

آقای جاوید پاشایی مدیرکل بازرسی استان آذربایجان غربی نیز در این بازدید تنها راه برون رفت کشور از مشکلات موجود را در اقتصاد مقاومتی دانست و در این راستا پروژه کرم آباد را به عنوان یکی از پروژه های فاخر و شاخص در استان برشمرد

وی افزود ایجاد زیرساخت ها و سرمایه کذاری در مهار آبهای مرزی جزو ضروری ترین طرحها در کشور بود که مقام معظم رهبری درایت و عنایت ویژه ای در این زمینه بعمل آوردند و در این راستا اجرای طرح سد کرم آباد را به جهت استفاده مطلبوب از ظرفیت ها و ایجاد توسعه پایدار و اشتغال برای جوانان و مردم این مناطق مهم ارزیابی نمود.  

آقای پاشایی در پایان ضمن قدردانی از زحمات آقای مهندس دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای به جهت تلاش برای توسعه و آبادانی منطقه و مجموعه عوامل اجرایی و دست اندرکاران طرح سد کرم آباد، حمایت جدی سازمان بازرسی استان از اجرای این طرح و سایر طرحهای مشابه را اعلام نمود و اظهار داشت که بزودی با افتتاح این مجموعه عظیم شاهد برخورداری مردم منطقه از ثمرات و برکات این طرح بزرگ و فاخر خواهیم بود.

          

کد خبر: 1051
  تاریخ خبر : 1397/07/21
 دبیر خبر
 1251
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 31
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 3,761
  • بازدید دیروز : 5,585
  • کل بازدید : 7,029,658
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/03 10:52:34
  • شناسه IP شما : 3.140.185.147

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044